MODELOWE KSZTAŁCENIE PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI PRZEDMIOTÓW MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM

  • UNIWERSYTET ŁÓDZKI
  • MODELOWE KSZTAŁCENIE PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI PRZEDMIOTÓW MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM
Godło Polski
MODELOWE KSZTAŁCENIE PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI PRZEDMIOTÓW MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM

INFORMACJA O PROJEKCIE

Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój Rzeczpospolita Polska Uniwersytet Łódzki Unia Europejska Europejski Fundusz Społeczny

Tytuł Projektu
Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim

Okres realizacji Projektu
od 2019-01-02 do 2023-10-31

Wartość Projektu

  • Projekt finansowany jest ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Wartość projektu: 3 507 790,94 zł.
  • Dofinansowanie ze środków europejskich: 2 956 366,20 zł
  • Dofinansowanie ze środków dotacji celowej: 446 189,74 zł
  • Wkład własny UŁ: 105 235,00 zł

Cel główny

  • Podniesienie kompetencji studentów Uniwersytetu Łódzkiego przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, poprzez modyfikację programów kształcenia na kierunkach ze specjalnością nauczycielską, zgodnie z aktualnymi potrzebami społeczno-gospodarczymi i ich realizację w okresie od 2019 do 2023 roku.

Programy kształcenia zostaną stworzone w oparciu o „Propozycję nowego modelu kształcenia przyszłych nauczycieli” i zgodnie z potrzebami gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa.

Grupa docelowa

Studenci  studiujący na specjalnościach nauczycielskich na:

  • Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska UŁ (studia I stopnia)
  • Wydziale Chemii UŁ (studia II stopnia)
  • Wydziale Matematyki i Informatyki UŁ (studia I i II stopnia)
  • Wydziale Nauk Geograficznych UŁ (studia II stopnia)

ZADANIA

Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na specjalności nauczycielskiej na kierunku Biologia na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska UŁ – studia I st.

Od roku akademickiego 2019/2020 specjalność nauczycielska na kierunku biologia realizowana będzie w ramach projektu wdrożeniowego Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWR.03.01.00-00-KN53/18-00).

Studia licencjackie na specjalności nauczycielskiej obejmują oprócz przedmiotów ogólnobiologicznych, zapewniających studentowi przygotowanie merytoryczne związane z kierunkiem studiów, także blok przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych, przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w szkole podstawowej zgodnie z wymaganiami wynikającymi z założeń reformy edukacyjnej. Nowością w programie specjalności są, finansowane w ramach projektu, działania nastawione zwłaszcza na stymulację rozwoju indywidualnego przyszłego nauczyciela, kształtowanie umiejętności pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, prawo oświatowe i diagnostykę edukacyjną, kulturę języka, wzmacnianie warsztatu nauczyciela przyrodnika, zastosowanie nowoczesnych metod kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnych. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: http://www.biol.uni.lodz.pl/pl/content/biologia

Prezentacja Nauczyciele

 

Kontakt do Biura Projektu na Wydz. BiOŚ

dr hab. Katarzyna Szczepko, prof. UŁ

Katedra Badania Różnorodności Biologicznej, Dydaktyki i Bioedukacji

tel. 42 635 45 22

email: katarzyna.szczepko@biol.uni.lodz.pl

Regulamin rekrutacji kandydatów do projektu

 

„Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim” i jego organizacji w ramach zadania 2 – „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” – studia stacjonarnych. II st.

§ 1 

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji Kandydatki/Kandydata do projektu pt.    „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim” w ramach zadania 2 Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” na Wydziale Chemii UŁ”. Dostosowanie i realizacja programów kształcenia do potrzeb społeczno-gospodarczych na poziomie krajowym i regionalnym, ukierunkowanych na wyposażenie studentów w wiadomości i umiejętności potrzebne w zawodzie nauczyciela.
  2. Każda osoba ubiegająca się o udział w Projekcie zobowiązana jest zapoznać sie z treścią niniejszego Regulaminu dla  projektu „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim” po uprzednim potwierdzeniu jego otrzymania na piśmie.
  3. Niniejszy regulamin opracowano zgodnie z umową o dofinasowanie projektu nr umowy: POWER.03.01.00-00-KN53/18-00.


§ 2 

Definicje

Użyte w Projekcie pojęcia oznaczają:

  1. Projekt – Projekt pn. „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim” oraz realizacja w ramach zadania 2 Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” Programów kształcenia – Dostosowanie i realizacja programów kształcenia do potrzeb społeczno-gospodarczych na poziomie krajowym i regionalnym, ukierunkowanych na wyposażenie studentów w wiadomości i umiejętności potrzebne w zawodzie nauczyciela.
  2. Projekt – Projekt pn. „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim” oraz realizacja w ramach zadania 2 Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” Programów kształcenia – Dostosowanie i realizacja programów kształcenia do potrzeb społeczno-gospodarczych na poziomie krajowym i regionalnym, ukierunkowanych na wyposażenie studentów w wiadomości i umiejętności potrzebne w zawodzie nauczyciela realizowany jest na Wydziale Chemii UŁ w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, III Oś priorytetowa Szkolnictwo Wyższe dla Gospodarki i Rozwoju, Działania 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższych.
  3. Kierownik Projektu – osoba zarządzająca realizacją Projektu.
  4. Biuro Projektu – Rektorat – ul. Uniwersytecka 3/5, pok. 101 oraz 110; Biuro Realizatora zadania 2: Wydział Chemii UŁ , Tamka 12, pokój 1-09
  5. Koordynator w ramach projektu pn. „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim” oraz realizacja w ramach zadania 2 Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” Programów kształcenia – Dostosowanie i realizacja programów kształcenia do potrzeb społeczno-gospodarczych na poziomie krajowym i regionalnym, ukierunkowanych na wyposażenie studentów w wiadomości i umiejętności potrzebne w zawodzie nauczyciela osoba zarządzająca realizacją zadania nr 2.
  6. UŁ – Uniwersytet Łódzki.
  7. Kandydat/Kandydatka – osoba ubiegająca się o zakwalifikowanie do udziału w Projekcie na podstawie zasad określonych w Regulaminie uczestnictwa w Projekcie.
  8. Uczestnik/Uczestniczka – Kandydat/Kandydatka, który spełnia wymogi określone w Regulaminie uczestnictwa w Projekcie i który został/ła zakwalifikowany do udziału w projekcie.
  9. Kwestionariusz – Kwestionariusz Osobowy wypełniany przez Kandydatkę/ Kandydata.
  10. SL2014 – aplikacja główna Centralnego systemu teleinformatycznego wykorzystywanego w procesie rozliczania Projektu oraz komunikowania się z Instytucją Pośredniczącą.
  11. Projekt pn. „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim” oraz realizacja w ramach zadania 2 Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” Programów kształcenia – Dostosowanie i realizacja programów kształcenia do potrzeb społeczno-gospodarczych na poziomie krajowym i regionalnym, ukierunkowanych na wyposażenie studentów w wiadomości i umiejętności potrzebne w zawodzie realizowany jest w formie programu kształcenia dla kierunku „Nauczanie Chemii” (finansowanego poza dotacją podstawową, tzn. nie służy realizacji obowiązków wynikających z przepisów Prawa o szkolnictwie wyższym i przepisów wykonawczych.!


§ 3

Ogólne założenia Projektu i programu kształcenia „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ”

  1. Projekt pn. „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój przez Uniwersytet Łódzki na podstawie umowy 03.01.00-00-KN53/18-00.
  2. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).
  3. Celem głównym Projektu jest podniesienie jakości kształcenia w Uniwersytecie Łódzkim poprzez wdrożenie modelowych programów kształcenia nauczycieli do września 2023. Zmodyfikowane programy kształcenia nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych maja doprowadzić do doskonałości naukowej i dydaktycznej.
  4. Głównym celem Projektu jest  dostosowanie i realizacja programów kształcenia do potrzeb społeczno-gospodarczych na poziomie krajowym i regionalnym, ukierunkowanych na wyposażenie studentów w wiadomości i umiejętności potrzebne w zawodzie nauczyciela przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
  5. Cele ogólne Projektu i programu kształcenia „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim” są realizowane w okresie realizacji Projektu od 1 stycznia 2018r. do 30.09.2023r.
  6. Celami szczegółowymi projektu w zadaniu 2 Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” są:
    – Przygotowanie programów kształcenia i sylabusów do zmodyfikowanych zajęć obejmujących tzw. blok zajęć psychologiczno-pedagogicznych i dydaktycznych: dokładny opis przedmiotów w siatce godzin zamieszczonej na stronie Wydziału Chemii UŁ w zakładce dydaktyka/programy studiów.
    – wprowadzenie ponadstandardowych zajęć z pedagogiki, diagnostyki edukacyjnej  zwiększonej jakościowo i ilościowo liczby godzin zajęć z dydaktyki przedmiotowej, w nowym dotychczas nierealizowanym przez beneficjenta zakresie czy formule.

    Do każdego ww. przedmiotu obowiązuje program kształcenia i sylabusy, które są elementami wypracowanymi w ramach projektu „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim”. Obejmują one nowe elementy dotychczas nierealizowane w ramach programu kształcenia, których wprowadzenie było konsultowane z ekspertami zewnętrznymi, przedstawicielami samorządu terytorialnego w celu dostosowania kierunku do potrzeb społeczno- gospodarczych na poziomie regionalnym i krajowym. Udzielane wsparcie, ze względu na charakter i zakres wskaźników, jest dedykowane rocznikom studentów, którzy wkrótce zostaną absolwentami, co zaspokoi osiągniecie wskaźnika finalnego, jakim jest Odsetek objętych wsparciem EFS absolwentów uczelni, którzy kontynuowali kształcenie lub podjęli zatrudnienie w ciągu 6 m-cy od zakończenia kształcenia.
  7. Program kształcenia: „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” na Wydziale Chemii UŁ”, organizuje Wydział Chemii UŁ.
  8. Program kształcenia: „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” na Wydziale Chemii UŁ” ma charakter nieodpłatny.
  9. Warunkiem zaliczenia zajęć wynikających z programu kształcenia: „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” na Wydziale Chemii UŁ” jest uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych w  wymiarze zgodnym  z Regulaminem studiów obowiązującym w UŁ oraz aktywne uczestnictwo w rozwiązywaniu br. zadań w ramach realizowanych zajęć zgodnie z zaleceniami sformułowanymi w sylabusach, przedmiotów prowadzonych w zadaniu 2.
  10. Spełnienie tych warunków skutkować będzie stosownym wpisem do suplementu dyplomu magisterskiego.


§ 4

Adresaci projektu oraz Warunki uczestnictwa

  1. Program kształcenia: „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” na Wydziale Chemii UŁ” jest adresowany do studentów II roku studiów II stopnia, studiujących na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ.
  2. Warunkiem uczestnictwa w Projekcie i programie kształcenia „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” na Wydziale Chemii UŁ” jest wypełnienie i przesłanie pocztą elektroniczną (scan) lub złożenie w biurze projektu (Wydział Chemii, Tamka 12, pokój 1-09) w wyznaczonym terminie formularza rekrutacyjnego, kompletnie wypełnionego (opatrzonego datą i podpisanego).
  3. Składana dokumentacja powinna być kompletnie wypełniona, opatrzona datą i podpisana przez Kandydatkę/Kandydata na Uczestnika/ Uczestniczkę Projektu.
  4. Przy przyjmowaniu wymaganych dokumentów następuje ich weryfikacja pod kątem poprawności wypełnienia i kompletności oraz sprawdzenie, czy Kandydatka/Kandydat spełnia formalne kryteria rekrutacji.
  5. Dokumenty nie podlegają zwrotowi.
     

§ 5

Zasady rekrutacji

  1. Rekrutacja Uczestniczek/Uczestników odbywa się równolegle z akcją informacyjno-promocyjną, w miesiącach lipiec-październik w latach 2019, 2020, 2021.
  2. Rekrutacja rozpoczyna się z dniem ogłoszenia informacji o naborze na Wydziale Chemii, poprzez złożenie podpisanego formularza rekrutacyjnego w biurze projektu lub przesłanie.
  3. Formularze rekrutacyjne, jak i inne dokumenty dotyczące realizacji Projektu i zadania 2 „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” na Wydziale Chemii UŁ” dostępne są na strony internetowej zintegrowany.uni.lodz.pl.
  4. Rekrutacja Uczestników/Uczestniczek jest prowadzona aż do wyczerpania orientacyjnego limitu 14  miejsc (11 Kobiet i 3 Mężczyzn) z wykorzystaniem posiadanych na Wydziale Chemii.
  5. W przypadku dużego zainteresowania uczestnictwem w programie kształcenia Koordynator zadania 2 może podjęć decyzję o przyjęciu większej liczby Uczestników/Uczestniczek niż wskazany w orientacyjnym limicie.
  6. Jeśli w wyznaczonym terminie nie uda sie przeprowadzić naboru, zastrzega sie prawo przedłużenia czasu rekrutacji.
  7. Zgłoszenia, które wpłyną po uzyskaniu określonej liczby Uczestników/Uczestniczek dla danej edycji  będą rejestrowane na liście rezerwowej.
  8. Informacje o wynikach postępowania rekrutacyjnego będą przekazane za pośrednictwem poczty elektronicznej do Uczestniczki/Uczestnika.
  9. O uczestnictwie w module kształcenia „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” będą decydowały następujące kryteria:
    • przynależność do grupy docelowej, na podstawie przedłożonych dokumentów wymienionych w § 3 oraz złożenie podpisanych dokumentów wskazanych w § 5 niniejszego regulaminu przez osoby zakwalifikowane do uczestnictwa w programie;
    • spełnienie wymogów złożenia kompletu dokumentów wymienionych w § 3 ust. 2 niniejszego regulaminu;
  10. Rezultatem przeprowadzonej rekrutacji będzie wyselekcjonowanie grup Uczestników, którzy wezmą udział w programie kształcenia „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ”.
  11. Listę podstawową Uczestników/Uczestniczek zatwierdza koordynator zadania 2 w Projekcie: programu kształcenia „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ”.
  12. Decyzję o przyjęciu/nie przyjęciu do modułu kształcenia „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” podejmuje i wydaje w formie pisemnej Koordynator.
     

§ 6

Uczestnictwo w projekcie: „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ”.

  1. Uczestniczka/Uczestnik na pierwszych zajęciach dydaktycznych zobowiązana/y jest do podpisania następujących dokumentów dotyczących uczestnictwa w projekcie:

– umowy uczestnictwa w projekcie;

– oświadczenia Uczestniczki/Uczestnika projektu;

– formularza danych osobowych Uczestniczki/Uczestnika projektu;

– oświadczenia o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku.

  1. Uczestniczka/Uczestnik zobowiązana/y jest do uzyskania wymaganej frekwencji na zajęciach na poziomie min. 80% godzin dydaktycznych przewidzianych w każdej edycji projektu.
  2. Uczestnictwo w projekcie zajęć jest nieodpłatne.


§ 7

Organizacja toku programu kształcenia ” Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ”

  1. Zajęcia są realizowane przez cztery semestry w formie zajęć dydaktycznych realizowanych w różnorodnych formach organizacji zajęć. Rozkład zajęć i liczbę godzin dla programu kształcenia zawiera siatka godzin dla kierunku „ Nauczanie Chemii” dostępna na stronie Wydziału Chemii UŁ.
  2. Zajęcia dydaktyczne odbywają się w budynkach dydaktycznych Wydziału Chemii UŁ zlokalizowanych w przy ulicy Tamka 12 i Pomorskiej 163 , zgodnie z programem studiów i planem zajęć, dostępnymi na stronie internetowej projektu zintegrowany.uni.lodz.pl oraz stronie internetowej Wydziału Chemii i poza budynkami wydziału w przypadku praktyk śródrocznych i ciągłych opiekuńczo-wychowawczych i przedmiotowych.
  3. Zajęcia dydaktyczne i praktyki są realizowane w okresie od października do września w latach akademickich 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i  2022/2023.
  4. Zastrzega się możliwość zmian w planie zajęć. W przypadku ich zaistnienia Uczestnicy zostaną poinformowani o wprowadzonych zmianach drogą mailową, na adres podany w formularzu rekrutacyjnym.
  5. Zajęcia odbywać się będą w wyznaczonych dniach tygodnia zaplanowanych w toku kształcenia na kierunku „ Nauczanie Chemii”. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie  kształcenia oraz w harmonogramie zajęć w trakcie trwania programu.
  6. Każdy Uczestnik/Uczestniczka zobowiązany/zobowiązana jest do uczestnictwa w zajęciach, może opuścić tyle zajęc ile dopuszcza Regulamin studiów w UŁ.


§ 8

Prawa i obowiązki Uczestnika/Uczestniczki modułu kształcenia
„Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ”.

  1. Każdy/każda Uczestnik/Uczestniczka modułu kształcenia „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ”ma prawo:
  • udziału w programie, do którego się zakwalifikował/-a;
  • otrzymania wpisu potwierdzającego udział w programie kształcenia do suplementu dyplomu magisterskiego, po spełnieniu warunków, o którym mowa w 2, 3, 5 oraz 6;
  • wglądu i aktualizacji swoich danych osobowych.
  • Każdy/każda Uczestnik/Uczestniczka modułu kształcenia ma obowiązek do:
  • podpisania niniejszego regulaminu i jego przestrzegania
  • regularnego uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych zgodnie z planem i programem kształcenia potwierdzonego własnym podpisem na liście obecności
  • udziału w badaniu potrzeb i ocenie efektywności skorzystania ze wsparcia w ramach Projektu (zarówno w trakcie trwania projektu, jak i po jego zakończeniu)
  • bieżącego informowania Koordynatora o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić Jego/Jej dalszy udział w module kształcenia
  • usprawiedliwienia wszystkich nieobecności w terminie do 7 dni od daty zaistnienia zdarzenia
  • bieżącego informowania o zmianie swojego statusu (zmiana danych osobowych oraz zmiana statusu studenta).


§ 9

Warunki rezygnacji

  1. Z ważnych powodów Uczestnik/Uczestniczka, który został/-a zakwalifikowany/-a, może zrezygnować z udziału w module kształcenia „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” przed rozpoczęciem zajęć, informując o tym Koordynatora.
  2. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w module kształcenia, Uczestnik/Uczestniczka zobowiązany/-a jest do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z podaniem przyczyny. W sytuacji, gdy przyczyną rezygnacji jest wypadek losowy. W przypadku niedotrzymania wymaganego poziomu frekwencji na zajęciach, za wyjątkiem udokumentowanych zdarzeń losowych i choroby, Uczestnik/Uczestniczka Projektu może zostać skreślony/-a z listy uczestników programu kształcenia.
  3. Skreślenia dokonuje Koordynator programu kształcenia.
  4. Uczestnika/Uczestniczkę programu kształcenia zawiadamia się o skreśleniu z listy uczestników i jego przyczynach drogą e-mailową.
  5. Uczestnikowi/Uczestniczce programu przysługuje odwołanie od decyzji o skreśleniu z listy uczestników do Koordynatora, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.


§ 10

Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie zapisy Regulaminu Studiów obowiązujący na Uniwersytecie Łódzkim, umowy o dofinansowaniu projektu, umowy uczestnictwa w projekcie, Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce.
  2. Uniwersytet Łódzki zastrzega sobie możliwość wykorzystania do publikacji i w celach promocji oraz ewaluacji Projektu zdjęć, opracowań i materiałów wykonanych w ramach realizowanych zadań projektowych.
  3. W przypadku wątpliwości interpretacyjnych, dotyczących postanowień Regulaminu, decyzje podejmuje Kierownik Projektu.
  4. Deklarując udział w Projekcie Uczestnik/Uczestniczka wyraża zgodę na nieodpłatne i wielokrotne rozpowszechnianie Jej/Jego wizerunku poprzez publikację zdjęć, nagrań, filmów dokumentujących udział w działaniach Projektu, na łamach publikacji związanych z Projektem oraz za pośrednictwem mediów/kanałów dystrybucji informacji o Projekcie. Wizerunek Uczestnika/Uczestniczki wykorzystany zostanie w celu promocji, ewaluacji i archiwizacji działań prowadzonych w ramach Projektu.
  5. Dane osobowe Uczestników/Uczestniczek programu kształcenia „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ” są gromadzone i przetwarzane w systemie SL2014 wyłącznie na potrzeby realizacji Projektu i służą do monitorowania i ewaluacji Projektu.
  6. Niniejszy Regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji programu kształcenia „Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ”.
  7. Dopuszcza sie możliwość zmian w niniejszym Regulaminie. O zmianach Uczestnik/Uczestniczka zostaną poinformowani w formie pisemnej. Regulamin z wprowadzonymi zmianami dostępny będzie w Biurze Projektu i na stronie internetowej zintegrowany.uni.lodz.pl
  8. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
  9. W sprawach nieregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie zapisy Regulaminu Studiów obowiązujący na Uniwersytecie Łódzkim, umowy o dofinansowaniu projektu, umowy uczestnictwa w projekcie, Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce.

Zapoznałem/zapoznałam się z treścią Regulaminu.

Przyjąłem/przyjęłam do wiadomości i zobowiązuję się do jego przestrzegania
 

…………………………………………………………………………………….

(data i czytelny podpis Uczestnika/Uczestniczki)

 

Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunku „Nauczanie Chemii” na Wydziale Chemii UŁ – studia stac. II st


Zmodyfikowany program będzie zawierać treści istotne z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego. Stworzony program kształcenia przyczyni się też do rozwoju kompetencji pedagogicznych i społecznych studentów. Dotychczasowy program studiów zostanie rozszerzony o następujące elementy:

  • diagnostyka edukacyjna, w tym z wykorzystanie TIK,
  • glottodydaktyka,
  • zajęcia praktyczne z pomocy przedmedycznej,
  • podstawy prawa oświatowego,
  • psychologia- moduł uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • tutoring,
  • dydaktyka chemii, w tym dydaktyka chemii w języku angielskim

Zmiana jakościowa obejmie również praktyki:

  • śródroczne 60 h (zwiększenie godzin praktyk umożliwiającym studentom obserwację więcej niż jednej jednostki lekcyjnej, dzięki czemu student lepiej zapozna się z metodami pracy nauczyciela chemii, uczniami klasy i ich możliwościami). Praktyki odbędą się w szkołach, które współpracują z WCh od wielu lat. Będzie również podejmowana współpraca ze szkołami ćwiczeń.
  • ciągłe 80 h -zwiększenie liczby godzin praktyk w szkole podstawowej (z 60 h do 80 h) oraz ponadpodstawowej (z 40 h do 80 h) umożliwi hospitację i przeprowadzenie większej liczby godzin przez studentów, z wykorzystaniem różnych metod nauczania uczenia się i różnorodnych środków dydaktycznych. Zostanie stworzona baza szkół z najlepszymi nauczycielami chemii na terenie Łodzi i w jej okolicach, do których kierowani będą studenci.

Zajęcia prowadzone będą przez doświadczoną kadrę WCh, ale również przez dydaktyków chemii z zagranicznych ośrodków uniwersyteckich Realizacja I edycji rozpocznie się w 2019/2020.

 

Harmonogram zajęć prowadzonych na studiach II stopnia – kierunek: Nauczanie chemii (zadanie 2)

Harmonogram zajęć prowadzonych na studiach II stopnia – kierunek: Nauczanie chemii

Semestr letni 2019/2020

Dydaktyka chemii szkoły podstawowej pobierz
Praktyki opiekuńczo-wychowawcze  – realizacja praktyk przeniesiona została na wrzesień 2020r.
Organizacja pracy szkoły z elementami prawa oświatowego pobierz

Semestr zimowy 2019/2020

Podstawy dydaktyki: glottodydaktyka pobierz
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pobierz
Specjalistyczne warsztaty chemiczne-dydaktyka chemii pobierz
Diagnostyka edukacyjna pobierz

 

Kontakt do Biura Projektu na Wydziale Chemii

dr Anna Wypych-Stasiewicz

Zakład Dydaktyki Chemii i Popularyzacji Nauki, Katedra Chemii Środowiska, Wydział Chemii

ul. Pomorska 163 90-236 Łódź

tel. 42-6355787                                      e-mail: anna.stasiewicz@chemia.uni.lodz.pl

Tytuł zadania 3:

Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na specjalności nauczycielskiej w zakresie nauczania matematyki na kierunku Matematyka na Wydziale Matematyki i Informatyki UŁ
studia I i II st. 

 

Cel zadania 3

Pierwszy etap: opracowanie całościowego programu kształcenia nauczycieli na kierunku matematyka obejmującego 5-letni cykl kształcenia: oddzielnie dla studentów studiów I i II st.

Realizacja obu programów pozwoli na przygotowanie studentów do nauczania matematyki na wszystkich etapach edukacyjnych.  Założeniem programu jest przygotowanie absolwentów Wydziału Matematyki i Informatyki do pracy w charakterze nauczyciela matematyki w nowoczesnej szkole z wykorzystaniem metod i środków zgodnie z aktualnymi potrzebami uczniów w odniesieniu do otaczającej ich rzeczywistości.

Drugi etap: Przeprowadzenie kształcenia zgodnie ze zmienionymi programami studiów. Pierwsza edycja studiów na obu poziomach kształcenia rozpocznie się w roku akademickim 2019/20.

 

Harmonogramy prowadzonych zajęć

Harmonogramy zajęć studia I i II stopnia (edycja I):

Harmonogramy zajęć prowadzonych na studiach II stopnia (edycja I, rekrutacja 2019/2020)

SEMESTR ZIMOWY 2020/2021

  • Praktyki ciągłe z matematyki w szkole ponadpodstawowej POBIERZ (aktualizacja  13. 10. 2020 r.)
     

SEMESTR LETNI 2019/2020

  • Metody badań edukacyjnych  POBIERZ (aktualizacja  24.04.2020 r.)
  • Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli 2  POBIERZ (aktualizacja  30.04.2020 r.)
  • Podstawy diagnostyki edukacyjnej (zajęcia wyrównujące) POBIERZ (aktualizacja  17.04.2020 r.)
  • TIK w nauczaniu matematyki w szkole ponadpodstawowej  POBIERZ (aktualizacja  27.04.2020 r.)

SEMESTR ZIMOWY 2019/2020

  • Podstawy języka LaTeX (zajęcia wyrównujące)  POBIERZ   (aktualizacja  02. 12. 2019 r.)
  • Praktyki pedagogiczne  POBIERZ   (aktualizacja  17. 11. 2019 r.)
  • Edukacja uczniów ze specjalnymi potrzebami na poziomie ponadpodstawowym POBIERZ (aktualizacja  12. 12. 2019 r.)
  • Kultura języka (zajęcia wyrównujące)  POBIERZ  (aktualizacja  12. 12. 2019 r.)

 

Kontakt – zadanie 3

Koordynator zadania: prof. dr hab. Ryszard Pawlak

Kontakt – administracja (zadanie 3):

mgr Marzena Jaworska-Banert

Wydział Matematyki i Informatyki UŁ

ul. Banacha 22 (pokój A226)

90-238 Łódź

T: 42 635 58 81

E: projekt.nauczycielska@wmii.uni.lodz.pl

BIURO PROJEKTU

Kierownik projektu: Prorektor ds. kształcenia, prof. dr hab. Sławomir Cieślak

Koordynator zadań na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska UŁ: dr hab. Katarzyna Szczepko

Koordynator zadań na Wydziale Chemii UŁ: dr Anna Wypych-Stasiewicz

Koordynator zadań na Wydziale Matematyki i Informatyki UŁ: prof. dr hab. Ryszard Pawlak

Koordynator zadań na Wydziale Nauk Geograficznych UŁ: dr Barbara Dzięcioł-Kurczoba

HARMONOGRAM ZAJĘĆ

Harmonogramy zajęć prowadzonych na studiach II stopnia (edycja I, rekrutacja 2019/2020)

SEMESTR ZIMOWY 2020/2021

  • Praktyki ciągłe z matematyki w szkole ponadpodstawowej POBIERZ (aktualizacja  13. 10. 2020 r.)

SEMESTR LETNI 2019/2020

  • Metody badań edukacyjnych  POBIERZ (aktualizacja  24.04.2020 r.)

  • Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli 2 POBIERZ (aktualizacja  30.04.2020 r.)

  • Podstawy diagnostyki edukacyjnej (zajęcia wyrównujące) POBIERZ (aktualizacja  17.04.2020 r.)

  • TIK w nauczaniu matematyki w szkole ponadpodstawowej  POBIERZ (aktualizacja  27.04.2020 r.)

SEMESTR ZIMOWY 2019/2020

  • Podstawy języka LaTeX (zajęcia wyrównujące) POBIERZ   (aktualizacja  02. 12. 2019 r.)

  • Praktyki pedagogiczne POBIERZ   (aktualizacja  17. 11. 2019 r.)

  • Edukacja uczniów ze specjalnymi potrzebami na poziomie ponadpodstawowym  POBIERZ (aktualizacja  12. 12. 2019 r.)

  • Kultura języka (zajęcia wyrównujące) POBIERZ  (aktualizacja  12. 12. 2019 r.)

20.01.2020 r. o godz. 14.00 rozpocznie się wykład (3 godz.) dr Teresy Sadoń-Osowieckiej – specjalistki z Uniwersytetu Gdańskiego. Tematem wykładu będą założenia konstruktywizmu i możliwości wykorzystania współczesnych wyników badań w zakresie neuropsychologii i neurodydaktyki w pracy nauczyciela geografii. Wykład odbędzie się w ramach seminarium podsumowującego zajęcia z Psychologii. Po wykładzie studenci będą mieć możliwość zadawania pytań wykładowczyni oraz podjęcia z nią dyskusji. Wykład przeprowadzony zostanie na Wydziale Nauk Geograficznych, sala 417 (budynek przy ul. Kopcińskiego 31).

Harmonogramy zajęć do pobrania

Szkolenie z wykorzystania tablicy multimedialnej (Myboard 95”C DTO-i89)– edycja I – styczeń 2020 – zajęcia stacjonarne  Harmonogram zajęć – szkolenie z tablicy multimedialnej

Szkolenie z e-learningu – edycja I – marzec-kwiecień 2020 – zajęcia w formie zdalnej Harmonogram zajęć – Szkolenie z e-learningu

Szkolenie z e-learningu – edycja II – listopad-grudzień  2020 – zajęcia w formie zdalnej Harmonogram zajęć – Szkolenie z e-learningu (II edycja)

Zajęcia z charakterystyki uczniów z SPE i wizyta studyjna w poradni psychologiczno-pedagogicznej – edycja I – październik 2020 – luty 2021 – zajęcia w formie zdalnej

Indywidualne sesje coachingowe– edycja I – listopad 2020-styczeń 2021 – zajęcia w formie zdalnej

Indywidualne sesje coachingowe – edycja II – kwiecień-czerwiec 2021 – zajęcia w formie zdalnej

Praktyki pedagogiczne śródroczne – edycja I – maj-czerwiec 2021 – zajęcia w formie zdalnej – Regulamin praktyk pedagogicznych śródrocznych

Wizyta studyjna w szkole międzynarodowej (zajęcia z glottodydaktyki) – edycja I – maj 2021 – zajęcia w formie zdalnej

Zajęcia terenowe (warsztaty nauczyciela przyrodnika) – edycja I – maj 2021 – zajęcia w formie zdalnej

Indywidualne konsultacje z nauczycielem akademickim (tutoring)– edycja I – kwiecień-czerwiec 2021 – spotkania w formie zdalnej

Indywidualne doradztwo z nauczycielem metodykiem(tutoring)– edycja I – maj-czerwiec 2021 – spotkania w formie zdalnej

Harmonogram zajęć prowadzonych na studiach II stopnia – kierunek: Nauczanie chemii

Semestr letni 2019/2020

Dydaktyka chemii szkoły podstawowej pobierz
Praktyki opiekuńczo-wychowawcze  – realizacja praktyk przeniesiona została na wrzesień 2020r.
Organizacja pracy szkoły z elementami prawa oświatowego pobierz

Semestr zimowy 2019/2020

Podstawy dydaktyki: glottodydaktyka pobierz
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pobierz
Specjalistyczne warsztaty chemiczne-dydaktyka chemii pobierz
Diagnostyka edukacyjna pobierz

WYMAGANE DOKUMENTY

Regulamin Zadania 3 – studia II stopnia  POBIERZ

Regulamin praktyk pedagogicznych – studia II stopnia POBIERZ

Regulamin praktyk pedagogicznych ciągłych z matematyki w szkole ponadpodstawowej – studia II stopnia POBIERZ

Regulamin praktyk pedagogicznych śródrocznych z matematyki w szkole podstawowej 2 – studia II stopnia POBIERZ

Regulamin Zadania 3 – studia I stopnia POBIERZ

Regulamin praktyk pedagogicznych śródrocznych z matematyki w szkole podstawowej 1 – studia I stopnia POBIERZ

KONTAKT

Biuro Projektu
Uniwersytet Łódzki
ul. Uniwersytecka 3, 90-137 Łódź
Pokój 110
e-mail: zpu@uni.lodz.pl
 

Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych i Profilaktyki Uzależnień UŁ
Uniwersytet Łódzki
ul. Rodzeństwa Fibaków 3, 91-404 Łódź
tel. 422350171
e-mail: niepelnosprawni@uni.lodz.pl