Opis zadań
Szczegółowy zakres działań:
- Wprowadzanie do systemu REKTORAT danych dotyczących wypłat wynagrodzeń pracowników na podstawie dokumentów źródłowych: dokumenty przekazywane z Działu Spraw Pracowniczych, Centrum Nauki, , Działu Spraw Socjalnych, PKZP, innych jednostek UŁ;
- Naliczanie wynagrodzeń za czas choroby oraz zasiłków finansowanych przez ZUS (chorobowe, macierzyńskie, opiekuńcze, rehabilitacyjne itd.).
- Sporządzanie list płac oraz uzgadnianie i przekazywanie przelewów do Działu Finansowego do realizacji.
- Sporządzanie list płac dla świadczeń socjalnych ( grusza, wczasy, zapomogi, pożyczki, bilety , przedszkole itd.)
- Prowadzenie imiennych kartotek pracowniczych oraz kartotek zasiłkowych.
- Dokonywanie zadeklarowanych przez pracowników dobrowolnych potrąceń z wynagrodzeń np. pożyczki socjalne, składki i pożyczki PKZP, potracenia składek na związki zawodowe, potracenia składek PZU oraz na opiekę medyczną, potracenia dotyczące opłat za czynsz, mieszkanie itp.).
- Dokonywanie potrąceń komorniczych i innych zajęć administracyjnych, prowadzenie korespondencji z komornikami,
- Sporządzanie raportów do PZU o naliczonych składkach na PPE oraz przekazywanie do Działu Finansowego przelewów dotyczących PPE.
- Sporządzanie raportów dotyczących pobranych składek na PPK, przekazywanie do Działu Finansowego przelewów dotyczących składek PPK.
- Przekazywanie do Działu Finansowego, w wersji elektronicznej przelewów dotyczących pozostałych potrąceń pracowniczych.
- Sporządzanie informacji PIT-11 oraz IFT-1R o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy dla osób będących pracownikami UŁ.
- Sporządzanie informacji PIT-11 o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy dla osób nie będących pracownikami UŁ od wypłat dokonywanych przez inne jednostki – na podstawie informacji przekazywanych z tych jednostek (stypendia z projektów, nagrody Rektora dla studentów, wypłaty z innych źródeł np. za udział w ankietach, badaniach i innych, dopłaty do wypoczynku dla pracowników Przedszkola UŁ).
- Przygotowywanie oraz przesyłanie w wersji elektronicznej do właściwego urzędu skarbowego rocznych deklaracji podatkowych PIT-11, IFT-1R, PIT-4R i PIT-8AR.
- Sporządzanie sprawozdań Rb-70, GUS-Z03, GUS-Z06 w zakresie dotyczącym wysokości wypłaconych wynagrodzeń,
- Sporządzanie deklaracji do PFRON o ilości zatrudnionych niepełnosprawnych pracowników UŁ oraz o ilości uczących się niepełnosprawnych studentach i doktorantach UŁ.
- Sporządzanie list płac dla motywacji, nagród Rektora ZFN tj. 13-tki: sprawdzanie osób zakwalifikowanych do wypłaty, korygowanie nienależnie naliczonych wypłat,
- Obsługa Pracowniczego Planu Kapitałowego (PPK): przyjmowanie pisemnych wersji deklaracji w zakresie PPK, sprawdzanie poprawności naliczenia składek PPK
- Obsługa petentów: sporządzanie zaświadczeń (do celów emerytalnych (Rp-7) z całego okresu zatrudnienia, na podstawie list płac, kart wynagrodzeń, akt osobowych (angaży); dla banków (cele kredytowe), MOPS-u, sądów i innych instytucji zewnętrznych, przyjmowanie danych w zakresie zmiany numeru konta bankowego, zmiany nazwiska pracownika i innych danych mających istotny wpływ na wyliczenie wynagrodzeń, zaliczek na podatek dochodowy i prawidłowe rozliczanie świadczeń z ZUS (ulga podatkowa (PIT-2), koszty uzyskania przychodów, próg podatkowy, obsługa kart obiegowych, blokada składek ZUS na wniosek pracownika, udzielanie informacji dotyczących wynagrodzeń, potrąceń z list płac, przyjmowanie deklaracji i zmian deklaracji dobrowolnych potrąceń z wynagrodzeń, drukowanie pasków wynagrodzeń na prośbę pracownika, drukowanie informacji PIT-11 na prośbę pracownika, kopertowanie i wysyłanie drogą pocztową nieodebranych w terminie informacji PIT-11.
- Występowanie do instytucji (urząd skarbowy, ZUS) z wnioskiem o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacie należnych danin (podatku, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne).
- Wyliczanie stawek do projektów na wniosek Centrum Nauki.
- Dokonywanie przeksięgowań wynagrodzeń z tytułu prac wykonywanych w projektach finansowanych ze środków zewnętrznych (na podstawie złożonych dyspozycji i wniosków) oraz przeksięgowań z tytułu błędnie przypisanych kosztów.
- Uzgadnianie kont księgowych dotyczących wynagrodzeń na potrzeby sporządzania bilansu.
- Obsługa umów cywilno-prawnych w portalu pracowniczym, weryfikacja poprawności przesyłanych dokumentów w PP.
- Sporządzanie list płac dla osób z którymi zawarte zostały umowy cywilno-prawne.
- Sporządzanie i przekazywanie pracownikom i osobom zatrudnionym na podstawie umów cywilnoprawnych (umowy o działo, umowy zlecenia) oraz właściwym urzędom skarbowym, w wersji elektronicznej, rocznych informacji o osiągniętych w danym roku podatkowym dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11, IFT-1R).
- Sporządzanie list płac dla stypendiów Szkół Doktorskich.
- Prowadzenie opieki medycznej i dokonywanie potraceń opieki medycznej ze stypendiów doktoranckich.
- Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i wykonaniem godzin ponadwymiarowych nauczycieli akademickich tj.: sprawdzanie kart indywidualnych obciążeń dydaktycznych nauczycieli akademickich pod względem rachunkowym oraz zgodności z obowiązującymi przepisami,
- Obliczanie godzin ponadwymiarowych i sporządzanie list płac z tytułu godzin nadliczbowych.,
- Wyliczanie rocznych godzin dydaktycznych pracownikom z uwzględnieniem nieobecności, sporządzanie wszelkich zestawień i analiz finansowych i dydaktycznych na potrzeby Rektora, sporządzanie zestawienia dotyczącego skutków finansowych wypłat za godziny ponadwymiarowe po zakończeniu rozliczania kart KIOD
- Obsługa programu „PŁATNIK”, tj.: przygotowywanie comiesięcznych raportów imiennych z wypłaconych w UŁ wynagrodzeń z tytułu umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych i raportów o wysokości składki zdrowotnej zgłaszanych do ubezpieczenia zdrowotnego studentów i doktorantów, słuchaczy szkół doktorskich (RCA,RZA); zgłaszanie i wyrejestrowywanie z ubezpieczeń osób zatrudnionych w ramach umów cywilnoprawnych i studentów i doktorantów wskazanych przez COS, BWZ, SJPdC; sporządzanie dokumentów korygujących (raportów imiennych i deklaracji) dla osób, które przekroczyły 30-krotność wynagrodzenia (decyzje ZUS); sporządzanie i comiesięczne przekazywanie do ZUS imiennych raportów dotyczących wysokości składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, wysokości wypłaconych świadczeń z funduszu ZUS i okresach przerw w opłacaniu składek (RSA) – zasiłki macierzyńskie, urlopy wychowawcze, zasiłki chorobowe, rehabilitacyjne itp.
- Wprowadzanie przekroczeń rocznej podstawy wymiaru składek emerytalno-rentowych pracowników ze zbiegiem tytułów do ubezpieczeń na podstawie decyzji przesłanych z ZUS, sporządzanie na tej podsatwie list płac dotyczących zwrotów składek ZUS
- Przygotowywanie i wysyłanie wniosków do ZUS o ustalenie przekroczenia rocznej podstawy wymiaru składek emerytalno-rentowych.
- Comiesięczne przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji rozliczeniowej ZUS do Działu Księgowości.
- Przygotowywanie przelewu składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy – wyliczanie kwot do przekazania, korygowanie przelewu o obciążenia wynagrodzeń pracowników, korekty zwrotów składek osób przekraczających roczny wymiar podstawy składek emerytalno-rentowych, przekazane zaliczki oraz korekty składek zdrowotnych wyrejestrowanych studentów i doktorantów.
- Dokonywanie zestawień i raportów na potrzeby Kwestora.
Dane kontaktowe
Dział Płac
- Narutowicza 68 90-136 Łódź