Podczas spotkania poruszymy m.in. następujące zagadnienia:
- Rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady – czym są „redecyzje życiowe”?
- „Optymistyczna wizja ludzkiej natury” – o psychologii i pedagogice pozytywnej.
- Homo transgressivus – o ciągłym przekraczaniu własnych granic.
- „O stawaniu się tym, kim naprawdę się jest” – kryzysy i sukcesy na ścieżce samorealizacji.
- „Mówić (nie)swoim głosem” – samorealizacja kobiet we współczesnej kulturze.
Aleksandra Chmielińska – psycholożka i pedagożka, psychoterapeutka w nurcie humanistyczno-doświadczeniowym, adiunktka na Wydziale Nauk o Wychowaniu UŁ. W swoich zainteresowaniach naukowych integruje zagadnienia z pogranicza psychologii transgresyjnej, psychologii humanistycznej, pedagogiki i psychologii twórczości. W publikacjach koncentruje się na transgresjach psychologicznych, dobrostanie i zasobach twórczych człowieka. Jest autorką książki „Dynamika transgresji twórczych. Studia przypadków pedagogów". W wolnych chwilach tka i plecie makramy.
Monika Modrzejewska-Świgulska – pedagożka, psychoterapeutka, adiunktka na Wydziale Nauk o Wychowaniu UŁ. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na twórczości profesjonalnej kobiet, m.in. prowadzi badania jakościowe wśród reżyserek polskich oraz artystek wizualnych. Współpracuje z instytucjami kultury. Jest autorką publikacji z zakresu pedagogiki twórczości, np. „Twórczość codzienna w narracjach pedagogów”. Prywatnie wędruje, praktykuje jogę, jeździ rowerem, w wolnych chwilach maluje kieszonkowe akwarele.
Ola i Monika są autorkami książki pt. "W stronę samorealizacji. Re-decyzje życiowe kobiet", która ukazała się w 2020 r. nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego.
Więcej o spotkaniach można znaleźć na stronie projektu.
Redakcja: Bartosz Kałużny (Centrum Komunikacji i PR UŁ)
Misją Uniwersytetu Łódzkiego jest rzetelne prowadzenie badań naukowych oraz aktywne głoszenie prawdy z nich płynącej, tak by mądrze kształcić kolejne pokolenia, być użytecznym dla społeczeństwa oraz odważnie odpowiadać na wyzwania współczesnego świata. Doskonałość naukowa jest dla nas zawsze najlepszym kompasem. Nasze wartości to: odwaga, ciekawość, zaangażowanie, współpraca i szacunek.