Spotkanie poprowadzą dr Zofia Władyka-Łuczak i Karolina Dobrosz z Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wydział Filologiczny. Zofia Władyka-Łuczak pracuje również w Instytucie Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i sama tworzy rzeźby.
Prowadzące opowiedzą m.in. o wykazywaniu zgodności:
- treści dzieła sztuki (czyli o tym, czym jest rzeźba, co artysta chciał powiedzieć, czy jest to treść abstrakcyjna, narracyjna, a może nawiązuje do stanów emocjonalnych) oraz
- układu formalnego – wszystkich zastosowanych środków wyrazu, takich jak technika, materiał, kompozycja, jego kolor dynamika i estetyka
Postawią również kluczowe pytanie o to, czy artysta przystępując do pracy, dokonuje analizy dzieła sztuki?
Artysta zna zasady kompozycji, potrafi przeanalizować dzieła sztuki, zarówno swoje, jak i cudze; czerpie z tego doświadczenie, a to ma wpływ na to, jak i co rzeźbi
mówi dr Zofia Władyka-Łuczak.
Więcej informacji dotyczących Zbigniewa Władyki można znaleźć na jego stronie.
Na wydarzenie nie obowiązują zapisy.
Wydarzenie organizowane jest w ramach projektu MATERIA. MEDIUM. WYMIANA i towarzyszy wystawie papierów czerpanych Zofii Bisiak „Całe stado dmuchawców oczekuje wiatru”. Więcej informacji na temat wystawy można znaleźć na jej stronie.
ZOFIA WŁADYKA-ŁUCZAK
rzeźbiarz, adiunkt w Katerze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego oraz Instytutu Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Doświadczenie zawodowe opiera na dwóch obszarach zainteresowań. Pierwszy z nich związany z sztukami pięknymi – rzeźbą, jest autorką: Pomnika Początków Miasta Łodzi oraz pomnika upamiętniającego postać twórcy miasta Aleksandrowa Łódzkiego, Rafała Bratoszewskiego. Do jej ważniejszych realizacji zaliczyć należy: fontannę „Łabędź” w Parku Sienkiewicza w Łodzi, fontannę w parku im Władysława Reymonta, Portret Synagogi, w Łodzi przy alei Kościuszki.
Drugi obszar związany jest z dokumentowaniem i badaniem przebiegu pracy twórczej opisywanym z perspektywy antropologiczno-autoetnograficznej. Prowadzi również badania nad rolą struktur wizualnych w procesach postrzegania oraz stosowanych przez twórców środków formalnych w kontekście widzenia i postrzegania komunikatów wizualnych. Na ten temat opublikowała artykuły oraz monografie (Praca twórcy w relacji za światem, AT Wydawnictwo, Kraków 2018, Przestrzeń tworzenia, AT Wydawnictwo, Kraków 2018, wspólnie z Karoliną Dobrosz Język komunikatów wizualnych w praktyce, AT Wydawnictwo, Kraków 2022).
KAROLINA DOBROSZ
Karolina Dobrosz jest psychologiem oraz kulturoznawcą, asystentem w Zakładzie Teorii i Praktyki Komunikacji Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej w Łodzi. W obszarze jej zainteresowań znajdują się kognitywne badania nad perswazją językową (zarówno w kodzie werbalnym, jak i wizualnym) oraz międzykulturowe konteksty aktywności celowej człowieka (motywacja). Autorka dwóch publikacji monograficznych w powyższych obszarach: Kategorialność myślenia – myślenie kategoriami: literatura, psychologia, komunikacja oraz Język komunikatów wizualnych w praktyce).
Redakcja: Bartosz Kałużny (Centrum Komunikacji i PR UŁ)
Misją Uniwersytetu Łódzkiego jest rzetelne prowadzenie badań naukowych oraz aktywne głoszenie prawdy z nich płynącej, tak by mądrze kształcić kolejne pokolenia, być użytecznym dla społeczeństwa oraz odważnie odpowiadać na wyzwania współczesnego świata. Doskonałość naukowa jest dla nas zawsze najlepszym kompasem. Nasze wartości to: odwaga, ciekawość, zaangażowanie, współpraca i szacunek.